​#تولیدی

#به_قلم_خودم

#قوی_باشیم 
دکتر گفت:

به جای نوشِ‌جان! کردن این همه قرص و کپسول کافی است کمی، سیستم ایمنی و دفاعی بدنتان را #قوی کنید. گفتم:

همین؟! این همه پول، خرج برو‌ بیا و ویزیت و …کردم که این فرمایش شما را بشنوم؟!

و باز دکتر توصیه کرد که: غیر از این، راهی ندارید.

در مسیر برگشت مرتبا با خودم تکرار می‌کردم: سیستم ایمنی، سیستم دفاعی….

ناگهان این آیه شریفه قرآن کریم در ذهنم تداعی شد:

وَ أعِدّوا لَهُمْ مَااسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّة وَ… 

کلمه #قُوَّة در جسم و جانم قُوَّت گرفت بله، باید قوی بشوم اما چگونه و …
به محض رسیدن به خانه، یکراست سراغ کتابخانه شخصی رفتم و تفسیر #سوره #انفال را انتخاب نموده و به دنبال آیه مورد نظر بودم…چرا تا امروز از این نشانه و آدرس جامع و کامل دنیایی و آخرتی غافل بودم! محشر بود….
تا می‌توانید! یعنی نهایتِ حدِ توان…قوی شوید، مجهز شوید، آماده دفاع باشید…در همه چیز، روحی و جسمی، مادی و معنوی، فرهنگی و #تولید #علم، نظامی و اقتصادی و سیاسی…آنهم بروز و جدیدترین‌‌‌اش … خب برای چه؟….
تُرْهِبونَ بِهِ عَدُوَالله وَ عَدُوَّکُم… برای فراری دادن و ترساندن هر نوع دشمن، چه دشمن خدا باشد…یعنی اگر یک آدم مومن و مذهبیِ واقعی هستی…و چه دشمن خودتان باشد…یعنی، خدا و ولایت و دین و مذهب هم برایت مهم نیست، حداقل برای حفظ جانت و سرزمینت یا بهتر بگویم حس #وطن #دوستی…به هر حال باید #قوی شوی وگرنه دینداری و وطن‌پرستی‌ات، شعاری بیش نیست.
از همه جالب‌تر این بود که…فرموده همین الآن! نه، اصلا در همه حال! باید گوش به زنگ باشید چون دشمن از نقاط ضعف شما سوء استفاده می‌کند و به زور و برای رفع نیازهای مثلا اقتصادی‌تان، شما را تا پای بیعت و ذلت هم، می‌کشاند پس #قوی #باش….
لازم نیست حتما پهپاد جاسوسی را در آسمان سرزمینت ببینی…یا #تولید را آنقدر دست‌کم بگیری که #اهرم #تدبیر را دشمن به دست گیرد و#سَبْک #زندگی‌ات را، وارونه کند…اصلا چه لزومی دارد به #نفوذی و #خائن این همه اعتماد نمودن، قوی باش! قوی…
به قول شاعر:

علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد

بلا ندیده! شروع باید کرد
و الا وسط صحنه درگیری و جنگ که نمی‌شود فورا خط تولید و اقتصاد را رونق داد و موشک و پهباد ساخت و سیاست‌مدار تربیت نمود و سپاه و لشکر تجهیز و خلاصه هزاران نیاز دیگر را برآورده کرد…لذا مجبور می‌شوی دست نیاز به سوی آنهایی دراز کنی که نه، دلشان به حال دین و آخرتت سوخته و نه برای ملیت و سرزمین‌تان ارزش قائلند!….
با حسرت…نه…با شوقی وصف‌ناپذیر #مصحف #شریف را برای همیشه در برابر دیدگان دل و جانم، می‌نهم تا یادم نرود که:
هر چه #ولیّ #خدا می‌گوید برگرفته از کتاب خداست #وَ ماٰ یَنْطِقُ عَنِ الْهَویٰ

موضوعات: بدون موضوع
[دوشنبه 1398-11-21] [ 06:55:00 ب.ظ ]